brädåkning och jokkmokk

Yo wzup änna typ?

Här är det fullt upp, jag håller på att ta porträttbilder på alla i skolan, vilket faktiskt är lite kul:)
Vi  var förra veckan på en tvådagars tur med temat högfjäll+telemark där vi skulle ta actionbilder, men snöförhållandena var väl inte dem bästa och det blåste ganska mycket, och lagom till att jag skulle ta lite fräcka tuffa actionbilder så dog batteriet och jag hade lyckats glömma det nyladdade på rummet innan vi drog iväg! jaja...jag ställde mer än gärna upp som modell:). Med på turen hade vi Sigurd som är vaktmästare på skolan o hans två huskeys, Per-Arne som är våran lärare annars, tänkte väl att nedförsåkning inte är något för honom.

I helgen drog hela skolan med buss till Jokkmokks marknad, var egentligen inte så speciellt, tänk fallens dagar fast -10°C och massa pälsar o knivar istället för bootlegtröjor i alla marknadsstånd. Men det var trevligt o jag fick köpt mig en leeelle go ulltröja av några galna stockholmare, en ny mössa inhandlades också.

Höjdpunkten under marknaden var nog renkapplöpet, där folk fick anmäla sig och tävla, ju mer exotiskt du var ju mer troligt var det att du fick vara med. Det var italienare med, en från venezuela och våran egen jänkare här på skolan, Liz, tom med våran kära jordbruksminister var med, men han var mest bara tjock och trillade av. DÅLIGT!.
Mindre dåligt gick det för Liz som vann alltihop:) haha.

yez, take care där hemma! Laterzk!

image133
Sigurd med hundarna

image134
Renen slet sig så han fick sig en fin tur runt banan

image135
Ren in action

image136
Liz kämpar på



Kommentarer
Postat av: pB

Vafan Jokkmokk ligger ju alldeles runt knut´n! NI skulle kommit till Lule och hälsat på. Inte för att här finns något att se men iaf...

2008-02-13 @ 14:20:09
Postat av: helena

åh det ser härligt ut det där, även fast det ser lite kallt ut! brr. tydligen ska våran komma här nere nu i helgen. blogga oftare phille! mvh

2008-02-19 @ 19:17:17
URL: http://briljant.blogg.se
Postat av: mikaela

hej philip! haromdagen dromde jag att du bodde i ett kok och jag kom over och sag pa tv. fast jag kommer inte ihag vad det var men gissar typ jeopardy, for det ar ju trevligt fast pa den tiden nar det var magnus harenstam. ett skitlangt bord hade du ocksa vad det nu skulle va bra for. spacat ju! keep up the good work in norge!

2008-02-23 @ 22:50:25
URL: http://ritarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0